Mer av det samme? Neppe!

Har du tenkt på hvor ofte vi ser for oss fremtiden som en fremskriving av det vi kjenner i dag? Større, mindre, bedre, raskere, billiger etc. Fint det, men hvordan tror du det gikk for verdens beste produsent av telefax?

Mer av det samme er en farlig tankefelle å gå i, men det er veldig lett å havne der. Det kan derfor være nyttig å forlate autopiloten og tenke alternative scenarier. Du har kanskje hørt om Joseph Schumpeters Creative Destruction? Her kan du lese tolv eksempler på bransjer i kanskje uventet endring. Til inspirasjon.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s